Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Saturday, October 18, 2008

accident motorsikal...

arrgghhh...
semalam malang yg tidak berbau..
aku terlibat dlm kemalangan kecil di sebuah persimpangan..
motorsikal yg aku bawa melanggar sebuah kereta kelisa yg keluar dr simpang..
aku jalan betul...tiba2 aku nampak kelisa tu teragak-agak nak keluar simpang..
aku dah get ready kemungkinan yg bakal berlaku....aku slowkan motor..bila sampai dekat simpang tu, tiba2 kelisa tu keluar simpang.....
adusss...apa hal pulak org ni....kenapa keluar jugak...
apa lagi...aku brek kuat...aku dah tak boleh elak lagi...kete tu betul2 depan aku...
Dammmm...aku langgar sisi depan kanan kete tuh...
tayar motor ku tersangkut kat celah tayar kete org tu...
aku turun motor...bukak helmet...aku hempuk helmet kat tingkap kete dia...
padan muka..tak belajar undang2 punya orang..mata letak kepala lutut punya..
dia nak gerak lagi kete dia ke depan...
aku jerit hoiii....motor aku sangkut lah...
tunggu dulu aku keluarkan....aku tarik2 akhirnya lepas..tengok2 fork depan sudah bengkok..
nak free gear tak boleh....stand kaki bengkok..aku tekan gear..tolak motor ke tepi...
kete tu gerak dan park tepi jalan..aku pegi ke kete dia...dia dok nangis...
kete dia pecah signal, bumper ada calar sket..
sekejap saja..ada 2-3 org geng dia barangkali...aku rasa geng dia sebab pakai t-shirt sama color..datang situ....tanya...apahalll...
u tadak apa2 ka?..tanya dia pada aku
aku ok je..dia tanya pulak org kete tu..u ok? dia menangis bgtau belakang dia sakit...penipu punya...sakit pasai apa belakang dia...dia dok dlm kete tadak apa2 pun...
saja berlakon tunjuk simpati....geng dia tadi dok sibuk ambil gambar pakai handphone..ntah nak buat apa...nak bahan bukti kot..
cerita punya cerita...aku mintak ganti rugi...kalau takmau bayar..
kita pegi balai buat report..dia cakap ok..dia nak report...geng dia bgtau tak payah report lah...sikit saja...kalu report kena rm300...
lama2 dia setuju bayar..ok lah kalu nak bayar...dia nak bayar rm50 je....mana boleh..motor aku sudah bengkok..berapa kos nk repair mau 100 lebih..dia ckp kete dia pun nak kena repair gak...abis tu..sapa silap...nasiblah...bengong betul..
last sekali dia bagi rm60...aku amik dan terus blah dari situ...aku sempat amik no kete dia..apa2 hal senang nak report...
huhu..sampai kat motor, aku tengok tayar depan takda angin...adussss
mcmana aku nak bawak..kedai motor jauh lagi....mau tak mau..kena bawak jugak la...
kalu tinggal motor situ..bahaya...silap2 ada org pegi angkut..
aku cuba free gear...tekan2 akhir boleh free..nasib baik
start 2-3 kali hidup...aku terus bawak slow2 kat lorong tepi...
lebih kurang 5km..sampai kedai motor..
suruh pomen tukar tiub...hangus rm7..
aku tanya dia..kalu betulkan fork depan yg bengkok tu brapa..dia cakap rm50..tapi sejam lebih baru siap..aku cakap takpa lah..nanti aku datang lain kali..aku terus blah dari kedai tu dan pegi ke masjid utk solat Jumaat dgn motor yg senget tu..huhuhu

0 responds:

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats