Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Sunday, December 20, 2009

pasar road

Dah lama aku tak jalan-jalan ke pasar road. Semalam agak relax sikit, takda apa nak buat, jadi aku pun start motor pegi pasar road. Dekat2 pukul 12 jugak baru gerak. Ada barang nak dicari. Sebenarnya dah lama plan nak ke sana cari barang tu, tapi masa tidak berapa mengizinkan. Ada saja halangan. Semalam baru ada peluang. Aku pegi cari timer washing machine yg rosak tempoh hari. Nasib baik ada jual.
Kat pasar road memang famous dgn barang-barang elektrik/elektronik. Kalu hari minggu, macam-macam ada org jual kat tepi kaki lima tu...macam pasar minggu..tapi kebanyakannya aku rasa tak berlesen..kalu nasib tak baik, kena angkut dgn DBKL.
Sebelum ni, kalu ada dbkl lepak tepi jalan tu dgn lorinya, tak banyak org yg buka kedai kat kaki lima. Lepas dbkl beredar, barulah diorang berani buka meja..haha.
Tapi semalam aku tak nampak pulak DBKL kat situ, mungkin dah tengahari..hujan pulak tu.
Boleh tahan jugak lebat hujan semalam..nasib baik masa tu aku dah sampai sana. Sambil tunggu hujan berenti, aku survey alat-alat utk setup cctv.
DVR card 4 channel - rm170
Camera bentuk dome - rm90
Boleh tahan jugak harganya. Nanti ada duit lebih boleh la beli..
Aku balik jam 3 lebih lepas hujan berenti..

---------------------------------------------

Hari ni aku pasang timer yg beli semalam tu..
Siap pasang & test..ok.
Boleh guna balik macam biasa..

3 responds:

Admin said...

pasang cctv doh ko?

9w2yzi said...

demo cari yg single cip bt878 aje.... yg rm170 tu mahal sgt... bawah rm70 dah ok kawi beli dulu rm50 kt ebay termasuk pos. demo nk buat cctv ubuntu kan, guna zone minder, pasal camera utk main door atau tempat penting beli yg elok sikit (mahal) pasal huk murah muko x nampak klear.... ambik huk high quality

madeeaziz said...

cctv xpasang lagi..baru dok survey hardware..
mmg plan nk guno ubuntu ni..matyuh..demo takdok lebih ko dvr card tu..kalu ado mari atar kawe sbutir..

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats