Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Sunday, March 14, 2010

naik jangan turun

Boleh percaya ke berita ni. Ni ayat standard pak menteri nih. Dia tahu ke kalau barang naik harga? Khabar angin apa benda nye. Memang betul pun harga barang naik. Sekali naik tak akan turun dah. Tadi aku diberitahu harga susu akan naik minggu depan. Naik lagi..baru ni dah naik, ni nak naik lagi..huhu


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jangan percaya khabar angin harga minyak, barangan naik: Ismail Sabri

2010/03/14
KUALA LUMPUR: Orang ramai diminta supaya tidak mudah percaya kepada khabar angin mengenai kenaikan harga minyak serta barangan keperluan yang digembar-gemburkan oleh beberapa pihak.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata selagi tidak ada sebarang pengumuman dibuat oleh kerajaan mengenai kenaikan harga minyak atau barangan keperluan, orang ramai boleh menganggap ia sebagai spekulasi semata-mata.
"Mengenai harga minyak, setakat ini tidak dimaklumkan mengenai sebarang kenaikan. Bulan lalu pun orang kata minyak hendak naik harga, tapi belum naik. Bulan lalu juga, orang kata macam-macam barang akan naik harga, tapi masih tidak naik. "Saya hendak beritahu kepada rakyat, selagi tidak ada pengumuman oleh kerajaan untuk sebarang kenaikan, ianya hanya spekulasi," katanya selepas melancarkan Hari Bersama Pengguna Kawasan Puchong di Taman Puchong Indah dekat sini, hari ini.
- berita hairan online


0 responds:

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats