Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Thursday, June 13, 2013

compressor aircond rosak.

Aduhai..

Dalam keadaan cuaca yang kadang panas terik dan kadang hujan di waktu petang, compressor air-cond kereta lama pula buat hal. Tiba-tiba saja dia jem tak boleh pusing. Adusss...Kereta lama ni macam-macam hal penyakit dia ada. Tapi selagi boleh bergerak, go head saja.

Nak repair benda ni boleh tahan juga harga dia...boleh kempis duit dalam kocek yang dah berlubang ni..Dah survey 2-3 tempat kedai air-cond. Congak-congak tokey kedai, katanya banyak juga nak kena buat kalau compressor jem. Tukar compressor, flush line, tukar valve, tukar filter, servis dan lain-lain lagi yang berkaitan dengan aircond.
Kena standby dekat-dekat satu riban juga lah...Ini harga kalau compressor re-cond yang ada waranti 3 bulan. Kalau compressor baru, berganda-ganda harga dia.

gambar atas disedut daripada google

Tak tau lah bila nak repair air-cond ni. Nampak gaya kena bermandi peluh la dalam kereta buat sementara waktu. Buka tingkap luas-luas bagi angin masuk sambil sedut asap lori dan asap motor...huhuhu. Nak keluar tengahari kena fikir panjang juga. Panas berdesing...Petang pula risau takut hujan. Harap-harap cuaca akan steady tak panas terik dan tak hujan lebat.

1 responds:

trisha tarantino said...

Allhuakbar. Ujian. Sama la kite

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats