Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Wednesday, June 12, 2013

buku thinking big

Hi there,

Sudah lama tidak menulis di sini. Al maklumlah, blog suka-suka saja. Menulis ikut suka. Bila rasa nak menulis dan ada benda nak di cerita.

Ada satu buku ini, dah lama aku beli..masa pesta buku antarabangsa KL 2012 tahun lepas lagi. Sampai sekarang masih belum habis baca. Baca sikit-sikit 2-3 muka surat bila rasa free. Buku ni asalnya dalam bahasa Inggeris, ditulis oleh David J. Schwartz, kemudiannya di alih bahasa ke bahasa Melayu. Inilah buku yang aku tengah baca sekarang.


Kandungan buku ni pada aku menarik juga. Buku motivasi bagaimana orang yang mempunyai pemikiran yang besar dan positif  boleh berjaya. Pemikiran yang negatif boleh "membunuh" dan "mematikan" minda manusia sihat. Dengan membaca buku ini, sedikit sebanyak boleh reset minda supaya berfikiran positif dan ada tips untuk elakkan daripada berfikiran negatif. Kita adalah apa yang kita fikir dan hati-hati dengan apa yang kita fikir.

Kuasa pemikiran atau minda begitu hebat sekali. Prof Dr Muhaya selalu buat show dalam siri ceramahnya tentang kuasa minda ini. Dengan berfikir atau berkata-kata atau mendengar sama ada perkara positif atau perkara negatif boleh memberi kesan langsung kepada manusia.

0 responds:

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats