Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Tuesday, December 20, 2016

cara mudah tutup astro

Hari ni saya nak share bagaimana nak tutup perkhidmatan ASTRO..

Mudah saja caranya, sebab semalam saya baru tutup akaun dengan ASTRO..

Saya tutup sebab dah bertukar ke unifi...ASTRO ni sebenarnya dah lama saya langgan...

Kontrak pun dah lama habis....Jadi, daripada bayar saja bulan-bulan, baik saya tutup terus..



Ok, begini caranya nak tutup akaun ASTRO...Hanya telefon saja ke perkhidmatan pelanggan.

Mula-mula tu mesin yang jawab...Ikut saja arahan...

Sebelum call tu, sila pastikan nombor Akaun ASTRO ada di depan anda sebab nanti masa call, kena masukkan nombor akaun tu.

Step 1: Telefon ASTRO Service Center 03-9543 3838.
Step 2: Pilih Bahasa
Step 3: Sila masukkan nombor akaun astro 10 digit.
Step 4: Bercakap dengan pegawai perkhidmatan pelanggan.
Pegawai ni akan check dulu status akaun anda tu, sama ada masih dalam kontrak atau tidak. Berapa bayaran bil yang belum dibayar atau apa-apa saja yg berkaitan.
Lepas tu dia akan tanya kenapa nak tutup? Masa ni pandai-pandai lah bagi alasan. Jangan pula terpedaya dengan offer yang menarik...hehe
Macam saya semalam, saya beritahu direct. Saya nak tutup sebab dah pasang UNIFI. Lagi pun saya jarang tengok TV. Jadi dia pun faham. 
Tapi pegawai tu offer juga, katanya dia akan buka full channel selama 6 bulan dengan hanya bayar RM40 saja. Saya cakap tak apa lah...Tak berminat...Dia pun faham..hehe...Mudah cerita..
Barang-barang ASTRO seperti decoder, smart kad, piring astro semua tak perlu dipulangkan, kecuali ada orang ASTRO minta dipulangkan.
Dia suruh simpan saja, mana tau kot-kot nak pasang balik, boleh guna alat-alat yang sedia ada..
Itu saja prosedurnya....Senang...tak macam dulu orang kata susah..

0 responds:

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats