Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Monday, February 15, 2010

cuti raya cina

Aku pegi kedai tom yam tadi kat sri petaling, nampak dari jauh cerah tak cerah.
Bila sampai dekat, ada 2-3 orang dok tengah menonton tv..tengok bola. Lampu semua tutup.
Cahaya tv yang buat nampak cerah sikit. Rupanya pelayan kedai tu tengah layan tv.

Aku berhenti tanya "ni tutup ke buka?".
"Tutup." Kata salah sorang pelayan situ.
"Berapa hari?." Aku tanya balik.
"4 hari." Katanya.

"Raya cina pun cuti lamo jugok ko?" Aku tanya lagi.
Dia jawab tanpa bahasa "hehe."
Aku balas balik "Oklah." dan terus berlalu dari situ.
Jam menunjukkan pukul 1000 malam.

Selepas tu aku ke Puchong Perdana pula selepas mendapat maklumat ada kedai tom yam yang famous kat sana tak tutup operasi. Jauh juga aku pusing hari ni semata-mata nak cari kedai tom yam sedap.

5 responds:

mat yus said...

nk 24jam operasi samada McD, KFC atau nasi kandar.... tp jiwa mu iwa pantai timur maka tomyam adalah pilihan hati

madeeaziz said...

hahaha

madeeaziz said...

sbenarnya org tino hok nok nya..aku tupe sekaki jah..kalu bkn org tino nk malas aku gi jauh2 tu...kot2 tepi rumoh ni byk kedai tomyam..tapi xsedap blako...xkeno dgn selero dio..hehe

mat yus said...

Ooooo orea perok minat jugok mkn tom yea ...ingat mkn masak tompoyok jah huhuhuhu syabas die kerna berjaya mengalih tune selera dio huhuhuhu

madeeaziz said...

budu pun dio make..hehe..ingat dulu ado sekali gi mkn nasik umoh demo..hehe..keno budu..fuh sedap tu

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats