Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Tuesday, February 16, 2010

exercise

Lama aku tak exercise keluarkan peluh ni. Jadi aku ambil keputusan keluarkan peluh dgn mencuci kereta. Ni kira first time aku cuci kereta sendiri sejak aku menetap di sini hampir 7 tahun lalu. Selalunya aku hantar car wash saja.

Aku pilih port yang tak panas, di bawah pokok tepi kolam renang. Sumber air aku ambil dari kolam renang. Memang berpeluh betullah hari ni. Kena angkut air dari kolam pakai baldi. Lebih 10 kali round juga. Nasib baik kolam tu dekat.

Kat sini aku tengok ada 1 orang cina perempuan yang rajin & consisten. Setiap hari minggu dia cuci kereta. Dia angkut air dari rumah dia di tingkat 1 melalui lif. Jauh tu. Kalu aku tak sanggup dah.

Aku cuci kereta tu lebih kurang aje, janji tak nampak kotor sangat. Dah lebih 2 minggu tak cuci. Taik burung bersepah. Tak sanggup aku tengok dah.
Itu sebab aku nekad juga nak cuci.

2 responds:

9w2yzi said...

aku amat jrg basuh keta .... dah dkt 3 bulan x bsh keta... balik masa raya cina kelmarin dulu adik yg tolong basuhkan...

madeeaziz said...

jgn xbasuh..reput cat..adik demo rajin tuh..ko upoh mahal..

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats