Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Friday, February 19, 2010

hantu..

Bukan aku jumpa hantu. Tapi sejak akhir-akhir ni, banyak pulak keluar cerita hantu kat TV.
Lepas satu habis, keluar pula yang lain. Sebelum ni ada drama niyang rapik, kemudian keluar jangan tegur lagi, dan mlm tadi aku tertengok pula penunggu gunung raya..semua kat tv3 suku..tu semua hantu melayu. Kalu hantu jepun, cina, indon, org putih jgn cakap lah. Banyak dah keluar dulu..Rasanya time ni lah produser filem hantu buat duit lebih. Finas dah beri lampu hijau barangkali utk produser filem hantu ni. Aku tak berapa suka sangat tengok tv ni. Tengok pun lebih kurang saja depend pada jalan cerita.
Anak aku suka la tengok cerita-ceita seram macam ni..tengok tv sambil tangan tutup mata sikit..lepas tu nak masuk bilik air pun takut..heh
Aku tengok banyak cerita kat tv ni tak membangun minda. Cerita nak bagi org melayu jadi layu banyak lah.
Kalau paper pula banyak cerita politik..naik lemas rasanya nak follow..
Nasib baik sekarang ada internet, ada juga alternatif untuk luaskan minda di luar kotak.

Semalam aku terbaca blog aduka taruna pasal melayu..kaw-kaw dia bagi..
Aduka taruna skrg dah glamer satu malaya...blog dia dah hit ke tahap maksima pun..maklumlah hari tu tiap-tiap hari masuk paper..dengan pak menteri sekali tolong promote..hehe.
Sapa nak blog dia hit macam tu, buat le macam mamat AT tu...ada sanggup?

0 responds:

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats