Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Sunday, December 12, 2010

gempar di tanah seberang

Ishh...Ini berita gempar dari tanah seberang. Diberitakan bahawa pendakwah terkenal KH Zainuddin MZ pernah membuat onar terhadap seorang gadis bernama Aida Siska beberapa tahun yang lalu.
Selama ini kisah hitam ini di simpan rapi oleh Aida Siska, sehinggalah baru-baru ini dia meluahkan segalanya kerana tidak kuat lagi menyimpan rahsia tersebut.
Khabarnya disebabkan ada perjanjian yg dimungkiri oleh KH Zanuddin.

Khabarnya KH Zainuddin MZ masih lagi belum memberi respon terhadap dakwaan ini. Kalaulah benar dakwaan Aida Siska itu, amat malang sekali pengikut-pengikut beliau di seluruh dunia. Boleh baca kisah ini kat sini

Bila saja terbaca berita ini, aku teringat ceramah beliau tentang Harta, Takhta & Wanita. Kupasan  dari ayat Quran surah Al-Imran ayat 14, tentang sifat manusia yang dihiasi dengan hawa nafsu terhadap wanita, anak laki-laki, harta yang banyak, kenderaan, binatang ternak & sawah ladang. Ceramah yg menarik. Jika betullah dakwaan ini, maka beliau sendiri termasuk juga dalam golongan yang disebutkan oleh beliau itu. Koleksi ceramah beliau boleh dapat di sini

Entahlah, di dunia yang tua ini, banyak berita yang tidak dijangka boleh terjadi. Mudah-mudahan kita semua diberi perlindungan oleh Allah daripada fitnah akhir zaman.

tambahan: setelah beberapa jam mengoogle, akhirnya aku jumpa video penafian oleh KH Zainuddin MZ di sini. Sama-sama kita nantikan kesudahan kisah ini. Di negara kita pula, kisah tentang Anwar Ibrahim masih belum ada tanda-tanda akan berakhir.

0 responds:

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats