Mengisi masa lapang dengan aktiviti blogging.

Sunday, April 03, 2011

cerita hari ini.

Ini hari pergi zoo negara malaysia yg terletak di ulu kelang kerana ada aktiviti anak-anak tadika. Pagi-pagi bangun kejutkan anak2 mandi & bersiap2 kerana nak hantar anak naik bas jam 8 pagi. Jalan raya di sekitar pinggir bandar dan bandaraya kuala lumpur susah nak jangka. Kadang kadang ok, kadang kadang jamm.

Pagi tadi lalu lintas di jalan raya berada di tahap biasa-biasa saja. Kenderaan banyak tapi bergerak lancar. Turun dari rumah jam 7.45 pagi. Sampai di tempat bas menunggu lebih kurang jam 8.10 pagi. Ikut jalan biasa. Nasib baik bas masih ada. Ingatkan dah lambat, rupanya masih ada lagi yg lebih lambat dari aku. hehe. Budak-budak tadika kelihatan tengah beratur menuju ke bas. Biasanya memang macam ni pun, kalau lebih 5-10 minit tu kira ok lagi.

Settle hantar anak naik bas, aku 2-3 beranak terus bertolak ke zoo ikut jalan mrr2.
Kena cepat takut nanti jalan makin sesak bila matahari makin meninggi. Sampai zoo dekat2 pukul 9. Masuk kat parking, tengok bayaran parking kereta RM4.25. Yang ini aku pelik, kenapa boleh ada 25 sen parking. Aku syak ini tentu GST. Hayyaa...nak parking masuk zoo pun ada GST juga ke. Tak patut..tak patut.
Last aku pergi zoo tahun lepas bulan Mac, rasanya bayar parking murah sikit.
Tak apa lah. Nanti keluar bayar lah.

Tiket dah bawa siap. Semalam lagi ambil dgn cikgu tadika. RM18x2 & RM4 untuk 2 dewasa satu kanak-kanak. Kalau pergi sendiri rasanya lain harga. Masuk dalam terus ke tempat acara yang telah di booking awal oleh pihak tadika iaitu di dataran Dato Ismail Hudson. Dulu aku tak tahu la pulak dato ni orang zoo. Selalu tengok dia kat tv berlakon drama. Entah macam mana aku tau dia orang zoo, rasanya terbaca dalam paper kot.

Ada banyak juga acara untuk budak-budak tadika. Lepas tu di sambung pula acara ibu bapa & guru. Ada juga acara lucky draw. Aku masuk juga la acara treasure hunt kumpulan 2. Satu group 3 orang. Berpeluh juga pusing dalam zoo cari jawapan. Tapi tak sia-sia dapat juga tempat ke-3 hadiah tupperware 2 biji. Itu pun nasib baik sempat hantar kertas jawapan pada pengadil.

Sebelum acara bersurai, ada dapat nasi bungkus pula untuk makan tengahari. Memang time tengah lapar, apa lagi terus cari port baik & sessi makan pun bermula. Selesai makan, keluar lah dari zoo tu. Msa nak bayar parking ingat nak tanya kat tempat bayar tu, kenapa boleh ada 25 sen. Tapi masalahnya tak nampak pula orang kat dalam tu, cuma tangan aje yang keluar. Malas lah nak tanya kalau tak nampak muka ni. Komunikasi kurang jelas. Hulur duit dan ambil baki. Syiling pula di baginya yg semuanya 10 sen. Macam bunyi loceng dah poket seluar simpan duit syiling.

Lepas tu plan nak pergi kenduri kahwin pula di Rawang. Kawan satu office jemput kenduri kahwin dia. Majlis tu sampai pukul 4 je. Skrg jam 2.30. Rasa macam sempat tak sempat saja. Tak apa lah. Redah aje sebab baju pun dah prepare awal letak dalam kereta. Jalan nak menuju ke rawang tu ada jem sikit. Sampai-sampai kat sana jam 3.30. Makan sedap juga. Grand juga majlis kahwin ni. Anak orang banyak duit. Anak perempuan tunggal. Buat kat dewan, golf resort. Sempat juga la bergambar dgn pengantin 2-3 keping gambar. Lepas tu terus bergerak balik rumah. On the way, singgah pula kat sungai besi beli laksa penang utk makan malam.

Sekian saja blog untuk malam ini. Lain masa sambung lagi tengok keadaan semasa.

0 responds:

Iklan Tepi

Catatan Pelawat

Stats